הגראי”ל בסיום הש”ס: “יהיה לכם שכר כפול בעולם הזה ובעולם הבא”

הגראי"ל שטיינמן השתתף במעמד סיום הש"ס שנערך בישיבת ארחות תורה בבני ברק, בראשה הוא עומד, לרגל ה'שלושים' של הגאון רבי חיים ישראל בעלסקי זצ"ל, ראש ישיבת 'תורה ודעת' וחמיו של הנגיד רבי שלמה יהודה רכניץ • צפו בתיעוד
יוסף גרינבוים • צילום: שוקי לרר
כ"ב אדר א' התשע"ו / 01.03.2016 22:55

הערב (שלישי) התקיים בישיבת ארחות תורה בבני ברק מעמד סיום הש”ס בבלי שנלמד על ידי בני הישיבה ל’שלושים’ של הגאון רבי חיים ישראל בעלסקי זצ”ל, ראש ישיבת תורה ודעת בארה”ב וחמיו של ידיד הישיבה – הנגיד רבי שלמה יהודה רכניץ.

המעמד, שהתקיים באולם חדר האוכל של הישיבה לאחר תפילת מעריב, החל בבואו של ראש הישיבה, הגראי”ל שטיינמן, כאשר מאות בני הישיבה קיבלו את פניו בהתרגשות אדירה ובשירה לכבודה של תורה.

את הסיום ערך הגאון רבי יחיאל קלרמן, מראשי הישיבה, ואמירת הקדיש על ידי ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב דיסקין.

הגראי”ל שהה במעמד שעה ארוכה. בדבריו בירך שכל הבחורים וכל המשתתפים במעמד “הקב”ה יעזור, שיהיה לכם שכר כפול בעולם הזה ובעולם הבא”. לאחר מכן ליוו בני הישיבה את ראש הישיבה ביציאתו.

עוד נשאו דברים במעמד הגאון רבי איתמר גרבוז, מראשי הישיבה, ומשגיח הישיבה הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי, שעמדו על גדלות הנפטר ועל גודל קרבתו והזכות העצומה של חתנו הנגיד רבי שלמה יהודה רכניץ לישא במשא הישיבה.

את דבר ישיבת ‘נר זרח עוצם’ שעל ידי מוסדות ארחות תורה, אשר גם הם לקחו חלק בלימוד הש”ס, הביא ראש ישיבת נר זרח, הגאון רבי יצחק זאב פיינשטיין. במעמד השתתף גם נשיא הישיבות, הרב יעקב ורז’בינסקי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות