מכה לרב הכותל: הגר”א נבנצאל אמר “שיעשו הכל לבטל” את ההסכם

עשרות רבנים הגיעו לתמוך ברבנים הראשיים לישראל, וקראו שלא להתפשר על הכותל: "אנחנו במערכה על הדת במדינה, אין מקום לפשרות" • הגר"א נבנצאל על מתווה הכניעה: "תעשו כל מאמץ לבטל את העניין הזה, שיעשו הכל שיבטלו את התכנית, הלוואי שיתבטל הכל'
אריה ריבקינד
כ' אדר א' התשע"ו / 29.02.2016 19:16

עשרות רבנים התאספו היום (שני) בלשכת הרב הראשי לישראל, הגר”ד לאו, לקראת פגישה שמתוכננת בקרוב בין הרבנים הראשיים לראש הממשלה בנימין נתניהו על חלוקת הכותל המערבי והקצאת שטח לרפורמים וקונסרבטיבים.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף לא חש בטוב ונבצר מלהגיע. הרב יוסף מסר לרבנים כי הוא תומך בכל לבו בהתכנסות ומברך עליה.

בין הרבנים שהשתתפו: הרב דב ליאור, הרב שמחה קוק, הרב דוד חי הכהן, הרב מיכה הלוי ,הרב שלמה אבינר ,הרב שמואל אליהו, הרב מרדכי שטרנברג, הרב אליקים לבנון, הרב צבי קוסטינר, הרב שמעון כהן ,הרב גבי קדוש, הרב יהושע כץ, הרב חיים גנץ ,הרב אלישע וישליצקי, הרב חננאל אתרוג ועוד.

הרבנים עמדו על הבעייתיות בהחלטת הממשלה לחלק את הכותל ולהכיר, למעשה באופן רשמי, ברפורמים והוסרבטיבים. בנוסף מתחו הרבנים ביקורת קשה על אי ההתייעצות עם הרבנים הראשיים לפני קבלת ההחלטה בממשלה.

הרב דב ליאור יצא כנגד כוונות פשרה שונות שעומדות על הפרק: “אנו נמצאים במלחמה כוללות ואין פה מקום לפשרות. אנחנו מחזקים את ידיו של הרב הראשי על עמידתו האיתנה כנגד הנסיונות של גורמים שונים לפגוע”.

הרב יהושוע כץ, רבה של מעלה אדומים, הביא מסר בשם רבה של העיר העתיקה הרב אביגדור נבנצאל: “הייתי אצל הרב נבנצאל והוא ביקש ממני שאמסור בשמו: ‘תעשו כל מאמץ לבטל את העניין הזה, שיעשו הכל שיבטלו את התכנית, הלוואי שיתבטל הכל'”.

הודעה זו של הגר”א נבצנאל מהווה מכה לרב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, מי שדחף למתווה הכניעה, ונהנה עד כה, לפחות ציבורית, מתמיכה של רב העיר העתיקה.

גם הרב שלמה אבינר הצטרף למחאה על כבוד הרבנות הראשית.  “זה בלתי חוקי לעשות מהלך כזה בלי הרב הראשי והרבנות הראשית. מטרתם להרוס את הכותל. היום זה כותל רפומי ומחר יתנו חלק לקראים ועוד. המאבק הוא על כל מישורי הדת בארץ הקודש ויש לעצור זאת בכל דרך”.

הרב מרדכי שטרנברג ראש ישיבת הר המור אמר: “יש לנו תורה ויש רבנים ויש רבנות ראשית. כל המחשבה שיש פלורליזם דתי – זה דברי הבל. יש כמה אנשים אחינו בני ישראל שאני אוהב אותם אהבת נפש והם רשעים, והם טועים טעויות קשות, אין דבר כזה פלורליזם דתי. זה לא ענין של הכותל. זו לא השאלה. השאלה האם כשעומד דבר כזה על הפרק שואלים מה הקב”ה אומר?”

הרב שמואל אליהו, חבר מועצת הרבנות קרא: “עלינו לקיים עצרת תפילה בכותל לתפילת יום כיפור קטן בערב ראש חודש הקרוב כנגד הגזירה”.

הגר”ד לאו הודה לרבנים על דברי החיזוק וציין כי הרבנות הראשית תעשה הכל כדי לעמוד על המשמר מפני הרפורמים שמבקשים לפגוע בכל קודשי ישראל.

בסיום הפגישה חתמו הרבנים על מכתב דעת תורה, המחזק את הרבנים הראשיים ויוצא בתקיפות כנגד ניסיונות פשרה.

“דעת תורה

באנו לחזק היום ידי הרבנים הראשיים, המופקדים על עניני הדת בארצנו הקדושה, ונלחמים בעוז כנגד אלו המנסים בכל דרך לנעוץ את ציפורניהם בחקיקת חוקים המפירים את הסטטוס קוו.

אנו מוחים בתוקף על הניסיון להתערב ברגל גסה בענייני הקודש על ידי פוליטיקאים הנכנעים לתכתיבים וללחצים זרים.

הקביעה הבלעדית בעניין היא של הרבנות הראשית כפי שנקבע מראשית הקמתה של המדינה.

לא הבג”ץ ולא פוליטיקאי בכיר ככל שיהיה יכתיב בתורה ובהלכה!

אנו שומעים שמנסים ללחוץ את הרבנים לפשרה,

על הכותל אין ולא יהיו פשרות!

אין את הסמכות בידי אף אחד לחתוך ולבתר את בית חיינו, את הלב לא חוצים לשניים!

נתינת מעמד לרפורמים זהו דבר הקורע את לב האומה ומפורר את אחדותה וכמוה כהעמדת צלם בהיכל!

אנו קוראים לכל מי שמדינת ישראל יקרה ללבו לעמוד בתוקף כדי לבטל החלטה זו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה זה מכה? מה הוא איזה חבר שלך. לא משנה מה יהיה יש דרך לכתוב כתבות כאלו
    29/02/2016 20:03
    שלמה
  1. מילא אם זה ynet אבל כאן?