מתחם התחנה • קינג לדרעי: “תתערב ותוכיח אם העלמות נציג ש”ס היה אירוע בודד”

מחר בבוקר צפוי אישור תכנית 'מתחם התחנה' • פינדרוס: "נשארו שעות בודדות, מי שיש לו השפעה אנא" • אריה קינג: "יש שר פנים, חבר מפלגתו גרם לתכנית נוראית זו להיות מאושרת. מהראוי שהשר יעשה כול שביכולתו הפוליטית להסיר את התכנית מסדר יומה של הוועדה. פשוט, קצר וקולע"
אריה ריבקינד
כ' אדר א' התשע"ו / 29.02.2016 18:31

הממונה על המחוז ויו”ר הוועדה המחוזית ירושלים, דלית זילבר, הודיעה בצהריים (שני) לנציגים החרדים במועצת עיריית ירושלים כי הדיון על ‘מתחם התחנה’ יתקיים מחר בבוקר, כמתוכנן.

עם אישור התכנית בוועדה המחוזית, תגיע לישורת האחרונה תכנית ‘מתחם התחנה’, על חילולי השבת הצפויים להתקיים במקום, לאחר שזו אושרה בוועדה המקומית, בעקבות היעדרותו של חבר המועצה מטעם ש”ס, מיכאל מלכיאלי.

בעקבות ההודעה של הממונה על המחוז, שיגר חבר הנהלת העיר, יצחק פינדרוס, מכתב לחברי המועצה החרדים והדתיים, כמו גם אל הח”כים החרדים – בו נאמר:

“ידידי וחברי היראים לדבר ה’

ביום ג’ בבוקר ידון בוועדה המחוזית להפקדה בקשה להכשרת חילול השבת הגדול ביותר בפלטרין של מלך .

התוכנית מוגשת על ידינו (עיריית ירושלים ) בידיעה ברורה ובמטרה ברורה של חילול שבת בפרהסיה. לב מי לא יחרד!

כל מי שבידו למנוע חילול שם שמים ויש לו השפעה כל שהיא אנא ואנא נשארו שעות בודדות”.

על כך הגיב במכתב, חבר המועצה אריה קינג, יו”ר סיעת ירושלים מאוחדת, במכתב שהופנה גם אל השר אריה דרעי:

“יצחק פינדרוס ידידי.
מכובדיי,
כבוד שר הפנים אריה דרעי-יו”ר סיעת ש”ס.

חבריי, אוהבי ירושלים, מה עוד לא ניסינו לעשות על מנת לעצור את הפיגוע האמוני והדתי במתחם תחנה?

אני יודע דבר אחד פשוט מאד: יש שר פנים , שמו בישראל- אריה דרעי.

חבר מפלגתו הוא שגרם לתכנית נוראית זו להיות מאושרת בוועדה המקומית ולא אכביר כאן במילים,

מן הראוי שהשר אריה דרעי, שר הפנים ויו”ר סיעת ש”ס שהביאה עלינו ועל כול תושבי ירושלים את הפיגוע הדתי הזה – בדמותו של מתחם התחנה שיהפוך למפגע שבתתי קבוע בשל ‘העלמות’ חבר מועצה מטעם ש”ס.

מן הראוי, שיו”ר סיעה זו, שבטוחני שקשוב לדעת של הגאון חכם שלום כהן שליט”א, שאמר לי בצורה אישית וישירה שיש לעשות הכול למנוע את אישור התכנית, מן הראוי שהשר דרעי יעשה כול שביכולתו הפוליטית להסיר את התכנית מסדר יומה של הועדה המחוזית.

פשוט, קצר וקולע.

כעת נותר רק לחכות ולראות, האם ‘העלמות’ חבר המועצה של ש”ס הייתה אירוע בודד (ברור שלא, שכן כבר באישור תכנית ערב א-סוואחרה לבניית 7,000 יחידות דיור לערבים במזרח העיר, פעל אותו חבר הועדה בניגוד להוראת נשיא מועצת חכמי התורה של ש”ס שהורה באמצעות יו”ר הסיעה המקומית – נתי לסרי ובנוכחות הרב מדינה שליט”א להצביע נגד התכנית הנוראית הזו), או שמא מדובר בהתנהלות רגילה של אי קבלת מרות חכמי התורה?

נשארו שעות בודדות ואני כולי תפילה ותקווה שהשר אריה דרעי יוכיח שש”ס מסוגלת להחזיר עטרה ליושנה ולא להמשיך במגמה של להחסיר את העטרה מעל ירושלים”.

כזכור, מהדיון שהתקיים ביום רביעי בוועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים, שדנה בעתידו של ‘מתחם התחנה’ בעיר, נעדר במפתיע נציג ש”ס מיכאל מלכיאלי מההצבעה. העידרותו עוררה זעם רב נגדו.

נשיא מועצת חכמי התורה של ש”ס, חכם שלום כהן, הביע אף הוא כעס על חבר המועצה שהבריז מההצבעה, שנועדה למנוע חילול שבת, וסרב להכניסו אל ביתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מלכיאלי הביתה
    29/02/2016 22:18
    חיים
  1. מלכיאלי הביתה ביישת