מועצת הכבלים והלוויין מזהירה את ערוץ 20: שלבו רפורמים – או שימוע

המועצה הודיעה למנהלי הערוץ כי אם ימשיכו להדיר את הרפורמים והקונסרבטיביים, הם יעמדו בסכנת נטילת הרישיון • "המועצה תקפיד הקפדה יתרה על עמידת הערוץ בהוראות מתן ביטוי למגוון דעות, גישות וזרמים שונים בציבור"
אבי כץ
כ' אדר א' התשע"ו / 29.02.2016 12:33

מועצת הכבלים והלוויין הודיעה למנהלי ערוץ 20 – ערוץ המורשת – כי אם ימשיכו להדיר את הרפורמיים והקונסרבטיביים משידורי הערוץ, הם יזומנו לשימוע בגין הפרת תנאי רישיון הערוץ ויעמדו בסכנת נטילת הרישיון.

זאת בעקבות דרישת מנכ״ל התנועה הרפורמית בישראל, גלעד קריב, מהמדינה לשלול את רשיונו של ערוץ 20, מאחר והוא אינו מעניק במה מספקת לתנועה הרפורמית בישראל שהינה, לטענתו, זרם מהותי ביהדות ובמורשת.

במכתב ששיגרה הבוקר (שני) יו”ר המועצה לשידורי כבלים ושידורי לווין, ד”ר יפעת בן חי שגב, לראשי הערוץ נאמר: “המועצה תקפיד הקפדה יתרה על עמידת הערוץ בהוראות הקיימות ובכלל זה מתן ביטוי למגוון דעות, גישות וזרמים שונים בציבור, למגוון השקפות בחברה ולבעלי תפיסות מנוגדות.

“לפיכך, מידור או הדרה של קבוצות שונות משידורי הערוץ תהווה הפרה של הוראות הרישיון”.

עוד בנושא: הרפורמים: לשלול הרשיון לערוץ 20 • הערוץ: אם בגללכם יקחו – שיקחו

ד”ר בן חי שגב התייחסה גם לפוסט שפורסם במוצאי שבת בדף הפייסבוק של הערוץ על התנועה הרפורמית: “פעילות הערוץ שלא במסגרת שידוריו אינה מפוקחת על פי חוק על ידי המועצה, עם זאת המועצה רואה את התכנים המפורסמים על ידי הערוץ במדיה הדיגיטלית ובראיונות של פרנסי הערוץ בתקשורת כתכנים אשר יש להפיץ באחריות הראויה, בכבוד הדדי, ברגישות, ותוך כיבוד הוראות הרישיון לשידורים בין היתר, מאחר והתכנים המופיעים בצורות אלו מזוהים באופן ישיר עם שידורי הערוץ”.

ד”ר בן חי שגב סיכמה: “המועצה שבה ומזכירה כי היא תאכוף את הוראות הרישיון ללא כחל ושרק, כולל ההוראה המחייבת את הערוץ לתת ביטוי לזרמים שונים בציבור. התעלמות מהוראה זו תוביל לפעולות אכיפה מצד המועצה המוסמכת לאכוף את החלטותיה על פי חוק”.

מערוץ 20 נמסר בתגובה: “פעלנו ונמשיך לפעול בהתאם לכלליה והנחיותיה של מועצת הכבלים והלוויין”.

בפוסט שפרסמו מנהלי הערוץ בדף הפייסבוק שלהם במוצ”ש נאמר:

“מר קריב, אתם אולי זרם, אבל אתם לא באמת זרם ביהדות. לבנות לעצמכם מתחם נפרד בכותל – זו לא יהדות. לפעול להטמעת מנהגי נוצרים בבתי הכנסת – זו לא יהדות.

ואתם גם לא מורשת. יותר משלושת אלפים שנה היהדות עוברת מדור לדור, מאב לבן. היא זו ששמרה עלינו כעם אחד. לפצל כעת את עם ישראל במקום הכל כך קדוש לו, בכותל המערבי, זו לא מורשת.

אז אנחנו אומרים כאן בפה מלא: אנחנו לא חושבים שערוץ 20 צריך לייצג נסיונות לפלג ולשסע את עם ישראל.

מזייפים בעולם שעוני רולקס, מזייפים נעלי אדידס, אבל בואו לא נזייף אנחנו את היהדות, בואו לא נחלק את הכותל לשניים. אם אסור לחלק את ירושלים, ואסור, אז בטח שאסור לחלק את רחבת הכותל. זו תחילת הסוף.

ואם בגלל מר קריב יקחו לנו את הרישיון – שיקחו. שלמות העם היהודי ואחדות רחבת הכותל חשובה וגדולה מכל דבר אחר. גם מאיתנו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רפורמים הם לא זרם ביהדות
    29/02/2016 14:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כל הכבוד לערץ 20 -חזק וברוך על התגובה האיתנה מול הרפורמים

  2. אני לא מבין למה צריך לתת להם במה
    29/02/2016 16:49
    אודי
  3. האם לכל קבוצה במדינה שאין לה אפילו קהל של אלף איש נותנים במה?