עתירה לבג”ץ: להשעות את הרב אברהם יוסף מתפקידו כרב העיר חולון

העתירה לבג"ץ הוגשה לאחר שהדרישות מהמשרד לשירותי דת ומהרבנות הראשית להשעיות את הרב נענו בהתעלמות • "המשך כהונתו של הרב יוסף אינה עולה בקנה אחד עם מינהל תקין"
נחמן גור
כ' אדר א' התשע"ו / 29.02.2016 09:35

תנועת נאמני תורה ועבודה עתרה אמש לבג”צ, באמצעות עו”ד אסף בנמלך, בדרישה מהשר לשירותי דת להשעות את הגרון רבי אברהם יוסף מתפקידו כרב הראשי של העיר חולון, זאת על רקע ההליך הפלילי המתנהל נגדו.

העתירה הוגשה לאחר שפניות – הן למשרד לשירותי דת והן לרבנות הראשית – בדרישה להשעיית הרב, נענו בהתעלמות.

על-פי כתב האישום שהוגש נגד הרב יוסף ניצל הרב את מעמדו כרב עיר האחראי על מתן תעודות כשרות בערים חולון ואור יהודה, על מנת להיטיב עם גוף כשרות פרטי המצוי בבעלות משפחתו הקרובה, וכך לקדם את ענייניו האישיים, המשפחתיים והכלכליים.

בעתירה מוזכרת פסיקת בג”צ בעניין מעמדו של כתב אישום כנגד נבחר ציבור. על אף שלא מוצו ההליכים הפליליים נגד נבחר הציבור, עצם ההגשה מהווה תשתית לבית המשפט להורות על השעייתו מתפקידו.

עוד נכתב בעתירה: “שילוב זה בין הפן הפרטי, קרי ההטבה עם קרוביו והפגיעה במתחרי העסק המשפחתי, לבין הפן הציבורי – קרי, החתירה תחת מערך הכשרות הממלכתי – מצדיק למצער את השעייתו של הרב יוסף מכהונתו עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו”.

לטענת התנועה, המשך כהונתו של הרב יוסף, החבר במועצת הרבנות הראשית, חותרת תחת האמון הציבורי בשירותי הדת ובמערך הכשרות הממלכתי.

בתנועה מציינים כי פנו לרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הגר”ד לאו, בבקשה לכנס את מועצת הרבנות הראשית על מנת למנות רב נותן כשרות אחר בעיר חולון, עד אשר ימוצו ההליכים המשפטיים – אולם פנייה זו לא זכתה למענה, ולכן לאחר שפנו לשר לשירותי דת וגם ממנו לא קיבלו מענה – החליטו לפנות לבית המשפט.

עו”ד אסף בנמלך המייצג את העותרת, ביחד עם עו”ד מתי רוזנבאום: “הרבנות הראשית חייבת להפנים כי היא פועלת כרשות מנהלית של מדינת ישראל וכי אין סתירה בין כללי המנהל הציבורי המחייבים טוהר מידות, והפעלה סבירה של הסמכות שהוענקה בידיה לבין ההלכה היהודית.

“המשך כהונתו של הרב יוסף – אשר מתנהל נגדו הליך פלילי על עבירות שביצע, לכאורה, מתוקף תפקידו כרב מקומי – אינה עולה בקנה אחד עם מינהל תקין. העובדה שאף גורם רשמי לא השיב לבקשה של התנועה רק מחזקת את הטענה כי הבעיה ברבנות היא מהותית”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שונאי תורה במימון הקרן החדשה
    29/02/2016 13:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. נאמני תורה ועבודה ממומנים עי הקרן החדשה כדי להילחם בקדשי ישראל.עכשיו הם עוברים גם לחיסול ממוקד אישי נגד רב צדיק. הם לא נאמני תורה אלא נאמני הקרן החדשה.

  2. נאמני הקרן החדשה
    29/02/2016 18:39
    ציוני דתי
  3. נאמני הקרן החדשה הקוראים לעצמם נאמני תורה ועבודה לוחמים בתורה ברבנים במקואות ובכל דבר יהודי.מיסדי התנועה מתהפכים בקברם!.