פרשת עמנואל ב’: עו”ד ללום יוצא למלחמה במועצות גדולי התורה?

כפי שנחשף בחרדים 10 פנה עו"ד יואב ללום בבקשה לבימ"ש לקנוס את עיריית אלעד ומשרד החינוך, בשל אי ציות למתווה 'הרישום האזורי' • גורמים חרדים תוקפים: ישראל פרוש חרדי שמחויב ל'מועצת' המתנגדת למתווה • ומה דעת 'מועצת החכמים' של ש"ס? • ללום: הגשנו בהוראת הרבנים שלנו
י"ד אדר א' התשע"ו / 23.02.2016 19:46

הפנייה של עו”ד יואב ללום, יו”ר עמותת ‘נוער כהלכה’, אל בית המשפט בבקשה להשית קנס על ראש  עיריית אלעד, משרד החינוך, שר החינוך, מנכ”לית המשרד, המשטרה, ונגד שני התיכונים ‘לדעת חכמה’ ו’זלזניק’, בגין ביזיון בית המשפט – נתקלת בביקורת קשה מצד גורמים חרדיים.

כפי שנחשף אמש בחרדים 10, פנה עורך הדין יואב ללום אל בית המשפט וטען כי למרות הסכם שקיבל תוקף של פסק דין מבית המשפט, לפני פתיחת שנת הלימודים תשע”ו, לפיו הרישום לסמינרים של ‘בית יעקב’ באלעד יתבצע על פי מתווה של ‘רישום אזורי’ – פסק הדין נרמס בפועל.

בין הנתבעים נמצא, כאמור, גם ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, מה שמוביל לטענות כנגד עורך הדין יואב ללום.

“היתכן שעו”ד חרדי עותר בבקשה לבית משפט לחייב אנשים המשתייכים לציבור החרדי לפעול נגד דעתם של גדולי ישראל?”  – תוהים גורמים חרדיים, ומסבירים כי פרוש, כראש עיר חרדית, מחויב לשמוע להחלטת גדולי התורה, וכך גם מנהלי הסמינרים החרדיים.

“נכון שהעתירה הוגשה נגד העמותות המפעילות את הסמינרים, אבל המשמעות המעשית היא עתירה נגד המנהלים”, אומרים אותם גורמים.

לטענת עו”ד ללום, בדיון שהתקיים בבית המשפט, טען אחד ממנהלי הסמינרים כי הגראי”ל שטיינמן הורה לו להסכים ל’רישום אזורי’.

“במציאות, אחרי שנבדקו הדברים, החליט הגראי”ל שטיינמן, ועמו כל חברי המועצת, הליטאית וגם החסידית, להורות נגד רישום אזורי”, מגיב גורם המעורב בפרשה. “אני לא מבין את עזות המצח של עו”ד ללום, שיוצא – בעצם הגשת העתירה – נגד גדולי ישראל”.

t

על פי אותם גורמים, ראש עיר חרדי לא יכול ואינו רשאי לחרוג ממה שפורסם במכתביהם של גדולי ישראל – ממועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה –  כנגד ה’רישום אזורי’.

במועצת החכמים של ש”ס טרם הביעו דעה בנושא. עד כה לא קיבלנו כל תגובה, למרות הניסיון לבדוק מהי דעתו של יו”ר ש”ס השר אריה דרעי, על הפרשה. כך גם לא קיבלנו תשובה באשר לדעתו של נשיא מועצת החכמים של ש”ס, חכם שלום כהן.

“בבוא העת יכריע”, אמרו גורמים בסביבתו.

האם יתערב בית המשפט בנושא שבו כבר הכריעו גדולי ישראל?

“קשה להניח כך. אחרי הכול, במהלך שנות קיומה של מדינת ישראל נטו שופטי בג”צ להלך בין הטיפות ולא ללכת ‘ראש בקיר’ בנושאים שהם חד משמעיים אצל גדולי ישראל. זה קרה אולי בתקופות של שופטים ספציפיים, אבל לא יקרה ובטח לא בהרכב הנתון של השופטים”, אומרים גורמים המעורים בפרשה.

הם מוסיפים עוד: “ובפרט שמדובר ב’מעשה עשוי’, מונח משפטי שמשחק פה לרעת העותרים”.

עו״ד יואב ללום, יו”ר עמותת נוער כהלכה, מסר בתגובה:

“א. אני לא תובע את הסמינרים, אלא את משרד החינוך ואת העירייה.

ב. הסמינרים עצמם חתומים על ההסכם וגם מדין תורה מחויבים להסכמות.

ג. אף אחד לא שמע את עמדת המצדדים באזורי הרישום, ורק האינטרסנטים וגורמים המדברים בשם המועצת מפיצים את עמדת המועצת.

ד. בהתאם לצוואתו של מרן הגאון הרב יעקב יוסף זצוק״ל ובהוראת גדולי התורה המתווים את דרכה של עמותת נוער כהלכה הגישה העמותה את הבקשה לבית המשפט, וזאת מכיוון שהרבנים יודעים שגורמים אינטרסנטים לא יאפשרו את קבלת ההחלטה הנכונה, אשר תמנע את העוול והפשע הנגרם לבנות בכלל ולבנות הספרדיות בפרט.

ה. עם כל הכבוד, עיון קל בפרוטוקול הדיון שהתקיים בבית המשפט מעלה שאחד ממנהלי הסמינרים אומר שם במפורש שהרב שטיינמן הורה לעשות אזורי רישום. די לצביעות!”

מכתבי מועצות גדולי התורה נגד מתווה ‘רישום איזורי’: 

agudadegel

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מלך
    24/02/2016 10:29
    ללום
  1. רק הוא ילמד תאשכנזים להיות בני אדם

    • יעקב החרדי   25/02/2016 00:45

      הגזענות הרוע השקר הצביעות ממאיסה עלי את הציבור הנקרא חרדי

  2. חזירים צבועים האם גדולי ישראל התירו לכם לפתוח אתר???
    28/02/2016 21:34
    זלמן
  3. ואני מתעב את ללום…