מרגי ביקר בחצי האי קרים “הכבוש” ועורר זעם באוקראינה

חצי האי קרים הנשלט על ידי בדלנים פרו רוסיים מוגדר על ידי האוקראינים כ"שטח אוקראיני כבוש" • הביקור של מרגי ופגישתו עם ראש הממשלה סרגי אקסנוב עוררו זעם רב באוקראינה • משרד החוץ במבוכה: הביקור לא תואם איתנו
דוד ליבוביץ
ב' אדר א' התשע"ו / 11.02.2016 19:48

יו”ר ועדת החינוך של הכנסת, ח”כ יעקב מרגי, ביקר אתמול (רביעי) באוקראינה – ועורר את זעם השלטונות במדינה על הביקור בחצי האי קרים.

חצי האי נשלט על ידי בדלנים פרו רוסיים שפרשו מאוקראינה והכריזו על עצמאותם.

ח”כ מרגי הוזמן לבקר ברפובליקה של קרים, כפי שנקרא האזור שהתנתק בעקבות מלחמת האזרחים מאוקראינה, על ידי הרב הראשי של הקהילה היהודית במקום, המונה כ-17,000 איש, ונפגש עם ראש הממשלה סרגי אקסנוב.

אוקראינה, היוזמת חרם בינלאומי על השלטון בחצי האי, זעמה על הביקור הרשמי של ‘המשלחת הישראלית’ ועל הפגישה עם אקסנוב. הפרלמנט של אוקראינה הכריז על האזור בו ביקרה המשלחת בראשות מרגי –  כ”כשטח אוקראיני כבוש”.

מהכנסת הובהר: “לא מדובר בנסיעה מטעם הכנסת והכנסת לא הייתה קשורה לארגון הנסיעה. במקרה זה, ח”כ מרגי קבל הזמנה מרב העיר סוואסטופול ברוסיה, הרב בנימין וולף, בה צוין כי הקהילה היהודית בעיר מעוניינת להזמין את חה”כ כאורח מוסדות החינוך והקהילה היהודיים”.

עוד נמסר מהכנסת: “חברי הכנסת נוסעים לנסיעות עבודה בהזמנת גופים שונים, וועדת האתיקה, שאישרה את הנסיעה, מוודאת רק כי לא מדובר בהזמנה של גורמים עסקיים”.

גם במשרד החוץ התנערו מהביקור שהסב מבוכה בשל ההשלכות שעשויות להיות לקשרים של ישראל עם אוקראינה.

מהמשרד נמסר: “נסיעתו של ח”כ מרגי לא היתה על דעת משרד החוץ ולא תואמה אתו”.

מלשכתו של מרגי נמסר: “הנסיעה זכתה לכל ההיתרים מועדת האתיקה, תואמה מול האגף לקשרי חוץ בכנסת, מול משרד החוץ ומול השגרירות הישראלית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות