נתניהו נגד דקל: לובי מקדם מועמדות של אבישי בן חיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא אהב את הארכת כהונתו של מפקד גלי צה"ל ירון דקל • מתגבש לובי שנועד לקדם מועמדים פוטנציאליים להחלפתו • בין השמות שעלו: העיתונאי אבישי בן חיים וד"ר יועז הנדל
אבי כץ
ל' שבט התשע"ו / 08.02.2016 23:49

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע התנגדות להארכת כהונתו של מפקד גלי צה”ל ירון דקל.

לפי דיווח בגלובס, לפני כשבועיים, כאשר שר הביטחון, משה בוגי יעלון, האריך את כהונתו של דקל בשנה אחת, לאחר שהחליט שלא להקים לפי שעה ועדת איתור להחלפתו, הביע נתניהו את מורת רוחו בפני יעלון על ההחלטה.

ההערכה היא כי התנגדותו של נתניהו להמשך כהונתו של דקל, המכהן בתפקיד 4 שנים –  נובעת מהאווירה הפוליטית סביב התחנה.

מאז מונה דקל לתפקידו בשנת 2012, על ידי שר הביטחון דאז אהוד ברק, הלך והתגבש לובי של אנשי תקשורת מקרב הימין שהביע מחאה בפורומים שונים כנגד דקל, ונגד הצעדים שבהם הוא נוקט בתחנה.

במהלך השנים נשמעו טענות נגד התחנה על הקו השמאלני שבו היא נוקטת. המחאה גברה כשדקל החליט לשנות את התוכנית ‘המילה האחרונה’, ובאחרונה אף התרחבה המחאה לאחר שדקל מינה לתפקיד ראש מחלקת החדשות של התחנה את העורך אבי ברזילי, שנתפס כבעייתי בקרב גורמים בימין, לאחר אמירות שייחס לו בתקופת ההתנתקות.

במקביל, עלו גם טענות מצד גורמים פוליטיים ובהם השרה מירי רגב נגד גלגלצ.

בגלובס דווח עוד, כי מתגבש לובי שנועד לקדם מועמדים פוטנציאליים להחלפתו של דקל. בין השמות שעלו היו העיתונאי אבישי בן חיים וראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר, ד”ר יועז הנדל.

בתוך כך, לאחר שלא פחות משלושה חרדים ניגשו למיונים של התחנה הצבאית, מתברר כי שניים מתוכם לא התקבלו כלל, ואחד התקבל לשירות בארכיון התחנה. 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דחוף להחליף את דקל
    09/02/2016 00:06
    כחלון
  1. שלא יקלקל את כל העיתונאים בתחנה גלגלצ דקל סובל משנאה עצמית קטלנית מהרסייך

  2. מפקד גלי צהל
    09/02/2016 08:17
    לוי נחום
  3. אין מתאים יותר מד”ר אבשלום קור להיות מפקד גלי צהל. הוא האיש הנכון במקום הנכון