ללום למחוז החרדי: אם הרישום באלעד לא יבוטל – פונה לביהמ”ש

אחרי שבית המשפט קבע כי הסמינרים באלעד ינהלו רישום למוסדות על בסיס 'רישום אזורי', טוענים בעמותת 'נוער כהלכה' כי הרישום לשנת תשע"ז מתנהל במתכונת הישנה • עו"ד יואב ללום שיגר מכתב התראה למחוז החרדי: אם העניין לא יטופל תוך 48 שעות - נגיש בקשה לבזיון בית המשפט
אליעזר היון
כ"ט שבט התשע"ו / 08.02.2016 15:06

בית המשפט קבע לפני פתיחת שנת הלימודים תשע”ו, כי הרישום למוסדות החינוך לבנות באלעד יתבצע על פי מתווה של ‘רישום אזורי’, אך בעמותת ‘נוער כהלכה’ טוענים: פסק הדין נרמס בפועל, והרישום השנה אינו מתבצע בהתאם להסכמות.

במכתב אותו הפנה היום (שני) עו”ד יואב ללום, בשם עמותת ‘נוער כהלכה’, אל היועץ המשפטי של המחוז החרדי במשרד החינוך, לירון שפיגלר – הוא כותב: “הליכי הרישום באלעד נערכים בניגוד להסכמות בבית המשפט וזאת לפי מידע מדויק מהשטח, ואף ניתנות תשובות לתלמידות על קבלתם למוסדות החינוך, תוך זלזול מתמשך בפסק הדין.

“בפועל פסק הדין נרמס, ואיני מצליח לקבל מכם תשובה ברורה היכן עומד הטיפול ומה הצעדים האופרטיביים הנעשים”.

ללום מתריע כי במידה ולא יתקבל תשובה – “בארבעים ושמונה השעות הקרובות, על הוראה ברורה לביטול הרישום וביצוע רישום בהתאם להסכמות, תיאלץ מרשתי להגיש בקשה לביזיון בית המשפט בעניין”.

פנייתו של עו”ד ללום באה, לאחר שעורך הדין שפיגל השיב על פניה קודמת של ללום: “משרד החינוך ער לפסיקת בית המשפט ופועל בעניין ללא קשר לפנייתך.

“בעקבות פניית מנהל המחוז החרדי לרשות המקומית בעניין, ביקשה הרשות שהות על מנת ליתן תשובה וציינה כי נושא הרישום לתיכונים עדיין נמצא בהליכי הסדרה.

“משרד החינוך ממשיך לפקח ולעקוב אחר התקדמות הדברים”.

בשיחה עם חרדים 10 אומר עורך הדין יואב ללום, כי מוסדות החינוך ממשיכים לעשות רישום הכולל שידולים לבנות וכדומה, כשבכך הוראת בית המשפט המחייבת רישום על פי אזורים מושמת ללעג וקלס.

 בית המשפט בירושלים החליט בשנה שעברה על מתווה חדש בעיר לפיו, התחייבו ראש העיר והסמינרים של בית יעקב הפועלים בעיר ליישם ‘רישום אזורי’ בשני התיכונים בשנת תשע”ז.

“המטרה בעתירה היתה שלא תהיה בת שתישאר בבית, והמטרה הזו הושגה במלואה”, אמר בזמנו עו”ד ללום. “ואפילו קיבלנו בונוס – סמינרים אזוריים לשנת הלימודים תשע״ז, שזה תקדים שבעזרת ה’ עוד יימשך למקומות נוספים.

“בית המשפט ועיריית אלעד קיבלו את הפשרה וכל הבנות ישובצו בשני הסמינרים באופן מיידי. לצערי הרב, בלי שהיינו מגיעים לבית המשפט, זה לא היה קורה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ללום צדיק דרעי תלמד
    08/02/2016 16:54
    ר מאיר
  1. תודה לה’

  2. למה אתם נותנים במה לללום?
    08/02/2016 19:36
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מהרסייך ומחריבייך…