מיכאלי: נשים בטליתות שחררו את הכותל. שטרן: זה חיבוק מהמדינה

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד: "יש חשיבות לחיבוק שמעניקה המדינה לכלל הזרמים ביהדות אחרי שנים של התעלמות" • ח"כ מרב מיכאלי מהמחנה הציוני: "כבוד גדול לקואליציית נשות הכותל. כשהחרדים אומרים על הסכם שנוגע לכותל 'הרע במיעוטו'- סימן שעשיתן משהו נכון"
יוני גרין
כ"א שבט התשע"ו / 31.01.2016 16:12

ח”כ אלעזר שטרן מיש עתיד בירך על החלטת הממשלה להקים רחבת תפילה נוספת לכותל המערבי בה יוכלו להתפלל כלל הזרמים ביהדות.

“מעבר לחשיבות האסטרטגית למדינת ישראל בקשר עם יהדות התפוצות, יש חשיבות לחיבוק שמעניקה המדינה לכלל הזרמים ביהדות אחרי שנים של התעלמות.

“אני שמח שהממשלה עברה משלב הדיבורים לשלב המעשים וכולי תקווה שהפרויקט אכן יצא לפועל בחודשים הקרובים”.

ח”כ שטרן בירך את כל המעורבים שעסקו בנושא, ובראשם מזכיר הממשלה היוצא אביחי מנדלבליט וראשי הזרמים בארץ ובחו”ל על ההגעה לפתרון “המכבד את כולם”.

ח”כ מרב מיכאלי מהמחנה הציוני אמרה: “בפעם הקודמת שחררו את הכותל חיילים בקסדות, הפעם שחררו את הכותל נשים בטליתות. ניצחון ענק לנשות הכותל המדהימות שאחרי 27 שנים של התעקשות לממש את חופש הדת שלהן להתפלל במקום המקודש לכולנו כמו שהן רוצות, הגיעו לכך שהממשלה אישרה הקמת רחבת תפילה משותפת לנשים ולגברים בכותל.

“כשהתכנית הזו תצא לפועל, לנשים יהיה מקום שווה בתפילה היהודית בכותל. הן יוכלו לקחת חלק בטקסים, לא רק כצופות. הן יוכלו להתפלל, לשיר, לקרוא ולהשתתף כשוות, כמו שהיהדות רואה אותן, ולא מהפינה אליה דחקו אותנו אלו שלקחו מונופול גם על הדת וגם על הכותל.

“כבוד גדול לקואליציית נשות הכותל המרשימה שהובילה את המאבק הזה. כשהחרדים אומרים על הסכם שנוגע לכותל ״הרע במיעוטו״- סימן שעשיתן משהו נכון”.

ח”כ ציפי לבני: ”אני מברכת על כל צעד שפותח את ישראל ואת הלב שלנו לקבל בהבנה שיש דרכים שונות בהם יהודים נותנים ביטוי לאמונתם וליהדותם. הכותל הוא המקום המחבר את יהדות העולם כולה וחשוב שניתן לזה ביטוי מעשי”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה אתם לא כותבים
    31/01/2016 17:50
    קובי
  1. זוהי דת אחרת.
    אני רוצה לקוות שהם לא יחללו את ספרי התורה של הכותל, אלא יביאו את ספרי התיפלה שלהם

    • חיים   01/02/2016 09:47

      אז אם כבר דת אחרת אז החרדים היא דת אחרת, או כת יותר נכון. או כת פרמטיבית שונאת נשים המדירה נשים.

      ספר תפילה משלהן? אם היית לומר ליב”ה היית יודע שכותבים שלהן ולא שלהם. אבל כשרמת הלימוד בחיידר שלך היא של כיתה ג’ לא פלא שאתם יוצאים בורים, עילגים ופנאטים קיצונים.

      • ענת   22/02/2016 00:05

        זה מה שקורה כשאתה לומד רק ליבה… (אגב, ליבה זה לא ראשי תיבות… אם כבר מדברים על ידע…) אז כל הדתות אצלך הם אותו הדבר.
        אין כל קשר בין הדת הריפורמית לבין היהדות. הנצרות קרובה יותר ליהדות מאשר הם.