מרצ ברעננה קראה להחרים מסעדה שומרת שבת – והופתעה מהתגובות

חברת סיעת מרצ ברעננה העלתה פוסט בדף הפייסבוק של הסיעה, קראה להחרים מסעדה שהפכה לשומרת שבת והפצירה: "חשוב שהציבור החופשי ברעננה יביע את דעתו ויתמוך בעסקים שפתוחים בשבת" • אחרי התגובות הזועמות זה נגמר בהסרת הפוסט מהפייסבוק
אריה ריבקינד
כ"א שבט התשע"ו / 30.01.2016 22:45

עדית דיאמנט, חברת מועצת העיר רעננה מטעם מרצ, העלתה ביום שישי בדף הפייסבוק של הסיעה פוסט שעורר סערה – שהובילה לבסוף להורדתו מדף הפייסבוק.

בפוסט קראה חברת המועצה להחרים מסעדה שבעליה החליט לסגור אותה בשבת.

“מסעדת ריבר רעננה החל מסוף השבוע הזה הפכה כשרה וסגורה בששי שבת”, כתבה דיאמנט,”ממה שהבנתי מדובר בבעלים חדשים שהנושא חשוב לו. בתור לקוחה ותיקה של המסעדה וכתוצאה מכך שמעט מאוד מסעדות ברעננה פתוחות בששי בערב ועוד פחות עושות משלוחים, אני נפגעת אישית מהשינוי”.

דיאמנט המשיכה: “אני קוראת לכל מי שהנושא חשוב לו לעשות כמוני ולהעדיף ללכת גם באמצע השבוע למסעדות שפתוחות בשבת. חשוב שהציבור החופשי ברעננה יביע את דעתו ויתמוך בעסקים שפתוחים בשבת, אם אנחנו רוצים שלמישהו יהיה אכפת מהצרכים שלנו”.

אלא שבמפתיע, הפוסט זכה לתגובות נזעמות גם מצד תומכי מרצ, שמחו על הפגיעה במסעדה על רקע דתי, לצד קריאה של גולשים אחרים לבוא ולחזק את המסעדה.

ניתאי שיננזון, חבר מפלגת מרצ הגיב: “בתור חבר מפלגת מרצ אני מביע התנגדות וסלידה מהפוסט המזעזע הזה. כל פעם כשמקום מחליט להיות כשר ולתת שירותים לציבור הדתי זה מבורך, כל עסק שמחליט לנוח ביום המנוחה המקובל במסורת שלנו זה לגיטימי ואאחל להם יום מנוחה טוב ושבת שלום”.

העיתונאי דן מרגלית צייץ בטוויטר: “לא מאמין, חברת מועצת עיריית רעננה ממרצ עדית דיאמנט קראה להעניש מסעדה שהפכה לכשרה ולא לבוא בשעריה באמצע השבוע. טירוף מערכות”.

בסופו של דבר, כאמור, הורד הפוסט השנוי במחלוקת מדף הפייסבוק של הסיעה.

סיעת מרצ צייצה בטוויטר: “נכון עשו חברינו במרצ רעננה שהסירו את הפוסט שאינו משקף את דרכה של מרצ ואת עמדת המפלגה”.

מרצ רעננה

ביום חמישי פורסמה באתר ‘local’ ידיעה על המהלך של בעלי המסעדה, ודווח כי ישנה עלייה של 10 אחוז במספר המסעדות הכשרות ברעננה. “אייל מזרחי, אחד משלושת הבעלים החדשים של המסעדה הסביר את המהלך. ‘לאור הביקוש הרב למסעדה כשרה במתחם החלטנו לעשות את המאמץ הזה למען תושבי העיר שיוכלו ליהנות מהאוכל המדהים שלנו כשהוא כשר.

“‘זה לא כזה נורא, אנחנו סגורים בשישי בערב ופותחים את המסעדה שעה לאחר צאת השבת. ברצוננו להודות לרבנות שבאה לקראתנו ועזרה לנו להכשיר את המקום במהרה'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות