מה הסיפור של עגלת הברזל מלאת התינוקות שמשגעת את הרשת

חבריו של שליח חב"ד בעיר ניז'ני נובגורוד שברוסיה שיתפו תמונה שצילם בבית היולדות המקומי בו נולד בנו, כשהוא מונח בעגלה לצד 16 תינוקות נוספים • למה הם בעגלה הזו? איך לא מתבלבלים? ולמה הם עטופים חזק בבד?
שלמה בן חיים
י"ט שבט התשע"ו / 29.01.2016 02:05

התמונה ששיתפו השבוע חבריו של הרב מנחם רבינוביץ’, שליח חב”ד בעיר ניז’ני נובגורוד שברוסיה, הלהיבה את הגולשים ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטס-אפ החרדיות.

“אמיתי לגמרי, רוסיה 2016”, כתב זלמן וולף בדף הטוויטר שלו, לצד התמונה בה נראים 17 תינוקות עטופים בבד, מונחים זה לצד זה על עגלת ברזל גדולה. “שליחת חב״ד בניזני שברוסיה ילדה בן. התינוק הוכנס לתינוקיה, וזה מה שהאמא ראתה כשבאה לבקר…”

אז מה הסיפור של התמונה?  

הרב רבינוביץ’, שצילם את התמונה בבית היולדות, לאחר שאשתו חיה ילדה השבוע את בנם החמישי,  הסביר ליקי אדמקר מוואלה: “זו עגלה גדולה המשמשת את העובדים בבית היולדות כשהם לוקחים את התינוקות מהתינוקייה וכשהם מחזירים אותם לשם. הם עוברים בין כל החדרים, מפזרים או אוספים את התינוקות ואחר כך מעבירים אותם לתינוקייה – שם יש לכל אחד עריסה נפרדת, כמו שיש בארץ.

“בהתחלה זה נראה קצת מוזר ושונה מאד”, הודה. “זה היה קצת הלם. אבל כל הרופאים פה מאוד טובים, לדעתי אפילו יותר מאשר בארץ. גם היחס שלהם מצוין. אשתי כבר עברה שני ניתוחים בארץ, ואני יכול להגיד שפה הרפואה טובה יותר”.

ולא מתבלבלים בין התינוקות?

“יש צמידים מזהים”, אומר רבינוביץ. לדבריו, התינוקות אולי שוכבים בצפיפות, אבל “פה מקובל לעטוף את הילדים חזק מאוד, כי בבית היולדות טוענים שכך התינוקות מרגישים כמו בבטן”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמו בבטן...ממש
    31/01/2016 04:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ה’ ישמור