רק 15 שנות מאסר ל-5 המחבלים שרצחו את הפעוטה אדל ביטון הי”ד

החמישה, שהיו קטינים בעת הפיגוע, ישלמו גם פיצויים למשפחת ביטון - במסגרת עסקת טיעון שנחתמה עמם • אמה של אדל: "אמרנו שבכל זאת ניקח את עסקת הטיעון הזאת כדי שאנחנו נדע שהם נמצאים תחת סורג ובריח''
חיים טוויל
י"ט שבט התשע"ו / 29.01.2016 01:16

חמשת המחבלים שיידו אבנים על רכבה של משפחת ביטון וגרמו למותה של אדל הי”ד, נשלחו היום (חמישי) ל-15 שנות מאסר, לאחר שהורשעו בהסדר טיעון בהריגה ולא בעבירת רצח.

בהסדר שגובש בין הפרקליטות הצבאית לסנגוריהם של המחבלים, נקבע כי כל החמישה – שהיו קטינים בעת הפיגוע – יודו ויורשעו בהריגה, ירצו עונש מאסר של 15 שנים וכל אחד מהם ישלם למשפחת ביטון קנס כספי בגובה עשרות אלפי שקלים.

הסדר הטיעון אושר על ידי בית המשפט הצבאי בשומרון.

אמה של אדל, אדווה ביטון, הסבירה לערוץ הראשון מדוע החליטה להסכים לעסקת טיעון: “אמרנו שבכל זאת ניקח את עסקת הטיעון הזאת כדי שאנחנו נדע שהם נמצאים תחת סורג ובריח”.

לדבריה, “הגיע הזמן שהמדינה שלנו תתן מאסרי עולם, עונש מוות לאותם מחבלים אפילו שהם קטינים”.

במרס 2013 נפצעה אדל אנושות לאחר שחמשת המחבלים רגמו באבנים את הרכב שבו נסעה ביחד עם אמה בכביש חוצה שומרון. כתוצאה מיידוי האבנים התנגשה המכונית במשאית.

במשך כשנה וחצי עברה אדל שיקום ממושך ולאחר מכן שוחררה לביתה. בשלב מסוים חלה הידרדרות במצבה והיא אושפזה בית החולים שניידר בפתח תקווה, בשל סיבוך של דלקת ריאות.  במהלך אשפוזה חלה החמרה משמעותית במצבה, ובפברואר האחרון היא הלכה לעולמה, בגיל 4. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות