צפו בנאום מטלטל של הנגיד רכניץ: ‘יצרנו קהילה אליטיסטית. תחרותית’

המיליארדר החרדי שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס נאם בדינר שנערך לטובת ישיבת לייקווד נאום מלא תוכחה נגד מנהלי המוסדות שדוחים תלמידים ונגד הורים המאיימים: "אני לא ישלח את הילד שלי, אם הילד של 'ההוא' יתקבל" • "זו ממש שפיכות דמים. איך אתם מעזים להתפלל לה' כשהרעתם לנשמה יהודית?"
יוסף גרינבוים
ט"ז שבט התשע"ו / 26.01.2016 20:53

איש העסקים החרדי שלמה יהודה רכניץ, תושב לוס אנג’לס, הנחשב לאחד מגדולי התומכים של עולם התורה, נשא במוצאי שבת האחרון נאום מיוחד ומטלטל בדינר שנערך לטובת ישיבת לייקווד.

בדינר נכחו ראשי הישיבה, ובראשם הגאון רבי מלכיאל קוטלר.

רכניץ, שהיה אורח הכבוד של הדינר, נשא נאום אמיץ שהפך לשיחת היום בארצות הברית ובכל ריכוזי החרדים בעולם, כאשר הניח על השולחן את דחיית המוחלשים בחברה החרדית, ונשא נאום מלא תוכחה נגד מנהלי המוסדות שדוחים קבלת ילדים “תוך שפיכות דמים”.

רכניץ, שהקריא את נאומו, שארך 55 דקות, מתוך טלפרומפטר שקוף, פתח ואמר כי “היום אדבר על משהו אחר”. ואז הוא פנה אל מנהלי המוסדות ושאל: “כיצד יכול מנהל מוסד לנפנף אימא בוכייה שלא קיבלו את בנה ללימודים בתלמוד תורה, עם תירוצים דחוקים של ‘אין מקום’, או ‘אם אקבל את בנך אצטרך לקבל גם את הבן של ההוא וההוא”.

רכניץ המשיך: “כאשר צריכים חלילה לטפל בקבורה של אדם גלמוד, כל הציבור מתאחד ומתגייס למצווה,  ומופיעים מלאכים בדמות אדם. מגלים חסד ברמות עילאיות. אבל לאן נעלם כל החסד הזה כאשר צריך לקבל ילד ל’חדר’ והוא נדחה?

“יצרנו לעצמינו תורה חדשה. נוספו אני מאמין חדשים ל’עיקרי האמונה'”, הטיח רכניץ. “אני מאמין שאני טוב יותר ממך. אני מאמין שאני צריך להראות את כל החומרות שלי שכולם יראו כמה פרומער אני. אני מאמין שהילדים שלי טובים יותר ולא ראויים לילדים שלך. אני מאמין שהתורה ניתנה לילדים מושלמים ומשפחות מושלמות…”

בנאומו הוא התייחס למתקפות אפשריות נגדו, על כי החליט להביע דעה – ואמר: “יהיו שיגידו, מי אתה רכניץ שנותן לנו מוסר?! ובכן, אני כן מאן דאמר כי אני תורם הרבה כסף להרבה מוסדות פה. אולי איני ראוי לדבר על כך, אבל אני זה שמקבל את הטלפונים של ההורים הכאובים שלא קיבלו את ילדיהם ואומרים לי שאני צריך לעשות משהו…”

“הקב”ה אוהב כל ילד באהבה מיוחדת. כל נשמה היא חלק אלוקה ממעל ממש. מישהו פרומער אמיתי אוהב כל יהודי אהבה אמיתית. ה’ קורא לכל יהודי בני יחידי. מה קרה לאהבה הזו ? למה לא מדברים עליה? יצרנו קהילה אליטיסטית. תחרותית”, הטיח בנוכחים.

רכניץ הניח את העובדות הקשות על השולחן: “יש הורים ששומעים שהבית הספר בו לומד בנם רוצה לקבל ילד ואז הם מאיימים: אני לא ישלח את הילד שלי, אם הילד של ‘ההוא’ יתקבל – ואז מנהל המוסד מתקפל.

“ואני אומר: שומו שמים על זה. זה חורבן לכלל ישראל. זו ממש שפיכות דמים. איך אתם מעזים להתפלל לה’ כשהרעתם לנשמה יהודית? אם המוסד לא מספיק טוב לך כי הוא מקבל ילד אחר שאינך רוצה – סתמו את הפה ותעבירו אותו למוסד אחר. תבנו לו ישיבה מיוחדת עבורו. מדוע לשפוך לשני את הדם?”

רכניץ הבהיר: “אני מוכן לסייע בבניית מוסדות, אני מוכן לתרום, אבל אני לא מוכן לקחת חלק בשפיכות דמים הזו של דחיית ילדים?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיבוא לארץ!!!!!!! שיעזור לנו!!!!!!
    28/01/2016 09:23
    hf
  1. ליקווד רק מחקים את מה שהולך הארץ

    עלובים